Regulament de ordine interioara

APLICABILITATE 
1.    Acest regulament (“Regulamentul”) are ca obiect regulile generale aplicabile proprietarilor imobillului din BUCURESTI, condominiu situat în B-dul. Gl. GHEORGHE MAGHERU  nr. 43 , Sector 1.
2.    În egală măsură, acest Regulament detaliază raporturile dintre Proprietari şi ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI Bloc PALADIUM.
3.    Scopul principal al regulilor instituite prin Regulament este acela de a menţine gradul de confort şi calitate existente în Condominiu .
4.    Regulamentul va fi obligatoriu pentru fiecare dintre proprietarii imobilelor ,   înregistraţi în Registrul de Carte Funciară a Mun.Rm.Valcea (“Proprietarii”), pentru succesorii legali ai acestora, precum şi pentru toate persoanele care utilizează apartamentele/spatiile de birouri parcarile  şi/sau Spaţiile Comune ori părţi din acestea, indiferent de titlul în baza căruia ocupă apartamentele/spatiile de birouri,parcarile  (chiriaşi, comodatari, toleraţi etc.) sau de durata şederii lor în Condominiu.
5.    De asemenea, acest Regulament va fi pe deplin aplicabil şi obligatoriu pentru ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI Bloc PALADIUM
6.    Regulamentul priveşte atât utilizarea Spaţiilor Comune, cât şi a Imobilelor, astfel cum acestea sunt definite în acest Regulament.
7.    Toate obligaţiile prevăzute în sarcina Proprietarilor vor fi respectate de către membrii familiei acestora, chiriaşi, vizitatori, toleraţi, precum şi de către orice altă persoană care utilizează Imobilul în tot sau în parte şi indiferent de titlul în baza cărora îl utilizează. Responsabilitatea de a informa toate aceste persoane în legătură cu obligaţiile ce trebuie respectate în interiorul imobilului revine în întregime Proprietarului. Neconformarea membrilor familiei Proprietarilor, a vizitatorilor, toleraţilor, precum şi a oricărei alte persoane care utilizează Imobilul în tot sau în parte cu obligaţiile prevăzute de Regulament va antrena răspunderea patrimonială a acestor persoane pentru prejudiciul creat, în solidar cu Proprietarii Imobilului respectiv.
8.    Toate obligaţiile prevăzute în acest Regulament sunt pe deplin aplicabile subdobânditorilor Proprietarilor, fie aceştia cu titlu universal sau particular. Prin subdobânditor se înţelege orice persoană care dobândeşte, cu titlu oneros sau gratuit, prin acte între vii sau succesiune, drepturi în virtutea cărora poate utiliza, în tot sau în parte, o Proprietate Exclusivă sau părţi din Spaţiile Comune.
9.    Prin acest Regulament  Proprietarul declară că a luat la cunoştinţă de prevederile conţinute în acest Regulament, că le acceptă şi că le va respecta în totalitate,.
10.  Regulamentul intră în vigoare de la data  de 01.04.2014 . 
11.  Acest Regulament va putea fi modificat de adunarea generala a ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI Bloc PALADIUM, ori de cate ori este nevoie si conditiile o impun , prin votul majoritatii .
 
REGULI GENERALE 
12.  Fiecare Proprietar va utiliza Proprietatea Exclusivă şi Spaţiile Comune potrivit destinaţiei
   acestora, cu respectarea drepturilor celorlalţi Proprietari , precum şi a obligaţiilor prevăzute de
      lege.
13.  Fiecare dintre Proprietari va respecta normele legale, drepturile exclusive ale celorlalţi
      Proprietari, drepturile convergente în cadrul coproprietăţii comune şi bunele moravuri.
14.  Fiecare Proprietar înţelege şi acceptă faptul că menţinerea standardului de calitate a imobilului constituie nu numai o obligaţie morală, ci reprezintă un deziderat menit să prezerve valoarea comercială a Condominiului şi a fiecăruia din Imobile. În consecinţă, nerespectarea obligaţiilor asumate prin acest Regulament poate genera obligaţia de a achita daune.
15.  Proprietarii din Condominiu se bucură de toate drepturile recunoscute de legea română. Nu mai puţin însă, toţi Proprietarii vor tolera eventualele inconveniente cauzate de lucrările de conservare şi întreţinere a Spaţiilor Comune şi a celorlalte Proprietăţilor Exclusive în măsura în care acestea se realizează potrivit normelor legale incidente.
16.  Fiecare dintre Proprietari se va îngriji de întreţinerea Proprietăţii Exclusive în mod constant, astfel încât să fie evitate premisele cauzării unor daune celorlalţi Proprietari, Administratorului sau terţilor. Răspunderea pentru lucruri, astfel cum aceasta este prevăzută în Codul Civil Român, va fi pe deplin aplicabilă, iar Proprietarul nu va putea invoca neutilizarea Proprietăţii Exclusive ca un caz de exonerare de răspundere.
17.  Este strict interzisă introducerea şi/sau depozitarea în cadrul Condominiului a unor substanţe chimice, a explozibililor sau a substanţelor poluante, a deşeurilor, precum şi a oricăror materiale şi/sau bunuri care, prin natura lor sau printr-o greşită întrebuinţare, pot conduce la apariţia unor situaţii periculoase, punînd astfel în primejdie viaţa Proprietarilor şi/sau integritatea imobilului.
 
18.  Este strict interzisă deversarea sau depozitarea deşeurilor menajere în alte locuri decât cele special amenajate.
19.  Este interzisă producerea zgomotelor care pot afecta ceilalţi Proprietari.
20.  Este interzisă (inclusiv pe Proprietatea Exclusivă) efectuarea oricăror experimente (fizice, chimice etc.).
21.  Este interzisă abandonarea (inclusiv pe Proprietatea Exclusivă) a oricăror obiecte care pot pune în pericol viaţa sau integritatea Proprietarilor. Este strict interzisă depozitarea  substanţelor chimice sau de orice natură, a explozibililor sau a substanţelor poluante, a deşeurilor (cu excepţia încăperilor de depozitare special amenajate pentru deşeuri), precum şi a oricăror materiale şi/sau bunuri care, prin natura lor sau printr-o greşită întrebuinţare, pot conduce la apariţia unor situaţii periculoase, punînd astfel în primejdie viaţa Proprietarilor şi/sau integritatea Imoblilului.
22.  În cazul în care, oricare parte din Spaţiile Comune este deteriorată, Proprietarii vor proceda de îndată la remedierea stricăciunilor, fără ca lucrările de reparaţii să fie condiţionate de recuperarea prejudiciului de la cei vinovaţi.
23.  Fiecare Proprietar va suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea şi conservarea Proprietăţii Exclusive.
 
DESTINAŢIA, MODIFICAREA ŞI AMENAJAREA  IMOBILELOR
24.  Funcţiunea exclusivă a fiecărui imobil  este aceea de spaţiu de locuit.
25.  În măsura în care Imobilul a fost achiziţionat de către o persoană juridică, locuinta  va fi tratata ca un activ.
26.  Proprietarii  pot  utiliza imobilele  pentru a derula afaceri comerciale şi/sau activităţi  ori pentru a exercita profesiuni independente şi nu vor deschide în imobile  sedii sau puncte de lucru pentru persoane juridice şi/sau profesiuni liberale , care pot aduce incoveniente linistii publice , decât cu acordul scris prealabil al Administratorului şi Asociaţiei de Proprietari  şi în mod obligatoriu, cu aprobarea proprietarilor cu care se învecinează pe orizontală şi pe verticală, indiferent dacă Proprietarul care intenţionează să facă această schimbare este sau nu este membru al Asociaţiei.
27.  Cu excepţia lucrărilor curente de întreţinere, Proprietarii nu vor reamenaja imobilul  decât în baza unei autorizaţii de construire emisă de autorităţile competente , atunci cand este cazul  şi în orice caz, nu vor efectua nici un fel de lucrări în cazul în care acestea ar contraveni normelor legale ori ar putea afecta siguranţa şi/sau estetica Tronsonului şi/sau a imobilului .
28.  Orice prejudiciu provocat Spaţiilor Comune ori Proprietăţilor Exclusive ca urmare a reamenajărilor sau modificărilor efectuate în condiţiile acestui capitol, va fi imputat persoanei culpabile de producerea lui, chiar dacă lucrările au fost efectuate în baza unei autorizaţii de construcţie.
29.  Cu excepţia lucrărilor urgente, fără de care imobilul  ar putea suferi pagube importante, lucrările de reamenajare şi întreţinere se vor efectua  numai între orele 900 – 1800 în măsura în care acestea implică un nivel de zgomot ce ar putea deranja vecinii. În zilele de sâmbătă şi duminică aceste lucrări sunt interzise, fără acceptul vecinilor.
30.  Cu excepţia suporţilor de flori şi a coliviilor, este interzisă amplasarea pe terase, la geamuri sau pe pereţii exteriori a unor obiecte care depăşesc limita peretelui imobilului. Montarea suporţilor de flori şi a coliviilor se va face astfel încât să se evite producerea oricărui accident.
31.  Este interzisă creşterea sau deţinerea ori accesul în interiorul Condominiului a oricăror animale care pot afecta liniştea celorlalţi Proprietari sau care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea persoanelor care locuiesc în Condominiu. În particular, este interzisă creşterea sau deţinerea ori accesul în interiorul Condominiului a animalelor periculoase (de ex. câini de luptă sau a căror rasă este recunoscută ca violentă), veninoase sau incontrolabile precum şi a animalelor domestice destinate consumului (găini, iepuri etc.).
 
SPAŢIILE COMUNE. DESTINAŢIE ŞI ÎNTREŢINERE
Generalităţi
32.  Spaţiile Comune din Condominiu  reprezintă proprietatea comună, forţată şi perpetuă a tuturor Proprietarilor din Tronsonul respectiv, vor fi utilizate în comun de aceştia iar cheltuielile de întreţinere vor fi suportate de toţi Proprietarii .
33.  Spaţiile Comune sunt delimitate prin planurile arhitecturale aferente Condominiului.
34.  Cu excepţia Proprietăţilor Exclusive, toate şi oricare dintre bunurile ce deservesc Spaţiile Comune sunt încorporate în acestea şi devin imobile prin destinaţie.
35.  Proprietarii vor utiliza Spaţiile Comune numai potrivit destinaţiei acestora, fără ca prin exercitarea acestui drept să aducă atingere drepturilor celorlalţi Proprietari, să contravină legislaţiei române sau să pună în pericol siguranţa Condominiului sau a persoanelor din Condominiu.
36.  Este interzisă folosirea unui anumit Spaţiu Comun în alt scop decât cel prevăzut prin proiectele arhitecturale sau ocuparea permanentă ori mai mult decât este necesar potrivit destinaţiei acestora.
37.  Este interzisă extinderea Proprietăţii Exclusive pe Spaţiile Comune.
38.  Este interzisă blocarea Spaţiilor Comune, prin depozitarea sau instalarea în acest perimetru a oricăror obiecte.
39.  Este interzisă organizarea de petreceri în aer liber sau în cadrul Spaţiilor Comune. Evenimentele pentru copii vor fi organizate în spaţiile special destinate acestora si numai cu acordul Administratorului care va informa comitetul executiv al asociatiei despre un asemenea eveniment .
40.  Sunt interzise accesul auto în afara Căilor de Acces ori staţionarea sau parcarea bicicletelor, autovehiculelor sau a oricărui alt mijloc de transport în afara Locurilor de Parcare sau pe trotuarul ( acostamentul) proprietarului .
41.  Proprietarii nu vor desfăşura în Spaţiile Comune, nici o activitate generatoare de poluare fonică, poluare prin emisii de noxe sau poluare de orice altă natură, care ar putea conduce la deteriorarea acestor spaţii şi/sau la tulburarea liniştii celorlalţi Proprietari.
 
Reguli privind întreţinerea Spaţiilor Comune
42.  Spaţiile Comune vor fi întreţinute şi îngrijite pe cheltuiala Proprietarilor prin intermediul serviciilor specializate contractate de Asociatia de proprietari prin grija Administratorului .
43.  Este interzisă reamenajarea sau modificarea Spaţiilor Comune, cu excepţia cazului în care reamenajările sunt necesare pentru întreţinerea, conservarea sau îmbunătăţirea acestora. În orice situaţie, lucrările vor trebui aprobate în prealabil  de Asociaţia de proprietari  şi, cu excepţia lucrărilor curente de întreţinere, vor fi realizate în baza unei autorizaţii de construire emisă de autorităţile competente. Nu vor fi efectuate lucrări în cazul în care acestea ar putea afecta siguranţa şi/sau estetica Tronsonului şi/sau a Condominiului.
44.  Orice prejudiciu provocat Spaţiilor Comune ori Proprietăţilor Exclusive ca urmare a reamenajărilor sau modificărilor efectuate în condiţiile acestui capitol, va fi imputat persoanei culpabile de producerea lui, chiar dacă lucrările au fost efectuate în baza unei autorizaţii de construcţie.
45.  Proprietarii şi ceilalţi utilizatori ai Spaţiilor Comune sunt obligaţi să adopte orice măsuri necesare pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă şi de funcţionalitate a Condominiului.
46.  Proprietarii şi ceilalţi utilizatori ai Spaţiilor Comune trebuie să contribuie la repararea sau, după caz, la consolidarea şi la menţinerea în stare de siguranţă a acestora şi să permită accesul persoanelor autorizate şi însoţite de reprezentanţii Administratorului pentru efectuarea reparaţiilor la instalaţiile comune.
47.  Proprietarii  vor primi în cadrul Proprietăţii Exclusive persoanele care efectuează reparaţii la Spaţiile Comune, în măsura în care aceste remedieri nu se pot face în afara Proprietăţii Exclusive.

CHELTUIELILE CU SPAŢIILE COMUNE

Generalităţi. Clasificarea cheltuielilor

48.  Toţi Proprietarii vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea şi conservarea Spaţiilor Comune .
49.  Toţi Proprietarii din Condominiu vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea şi conservarea Căilor de Acces, Terenului şi Spaţiilor Comune Subterane , proportional cu cota indiviza aferenta imobilului unde locuieste .
50.  Cheltuielile legate de Proprietatea Exclusivă şi de Spaţiile Comune vor fi datorate de fiecare Proprietar si se vor achita in conformitate cu listele de plata intocmite de Administrator si semnate de reprezentantii  asociatiei de proprietari.
51.  Beneficiarii vor suporta contravaloarea tuturor cheltuielilor legate de Proprietatea Exclusivă şi de Spaţiile Comune.
52.  După natura lor, cheltuielile ce cad în sarcina Beneficiarilor în legătură cu proprietatea deţinută în Condominiu, sunt următoarele:
(a)      Cheltuieli legate de Spaţiile Comune Generale;
(b)      Cheltuieli legate de Proprietatea Exclusivă.
53.  În funcţie de modul de calcul şi de criteriile de repartizare a cheltuielilor pentru fiecare proprietate din Condominiu, acestea se vor clasifica în:
(a)      Cheltuieli pe cota parte de proprietate indiviza deţinută în Condominiu (Cota de Proprietate Indiviza)
(b)      Cheltuieli pe consumatori tehnici şi de altă natură.
54.  Cota de cheltuieli aferente Spaţiilor Comune în cazul în care imobilul  nu este locuit va fi decisă de către Asociaţie, potrivit Statutului sau.
 

CALCULUL ŞI APLICAREA COTEI DE PROPRIETATE ŞI A COTEI DE PROPRIETATE GENERALĂ

55.  Cota de Proprietate Generală reprezintă procentul deţinut de suprafaţa totală construită a imobilului   în suprafaţa totală construită în cadrul Condominiului.
56.  Cota de Proprietate reprezintă procentul deţinut de suprafaţa totală construită a imobilului  în suprafaţa totală construită a Tronsonului respectiv.
57.  Suportarea cheltuielilor potrivit Cotei de Proprietate Generală şi a Cotei de Proprietate se va face în toate cazurile cu excepţia situaţiei în care respectiva cheltuială se suportă proporţional cu numărul de persoane ce locuiesc într-un imobil . Cazurile în care cheltuiala se suportă proporţional cu numărul de persoane ce locuiesc într-un imobil  nu sunt prevăzute decât prin hotărâre a Asociaţiei de proprietari.
 
Cheltuieli legate de Spaţiile Comune Generale
58.  Următoarele cheltuieli sunt atribuite Spaţiilor Comune Generale şi vor fi suportate de toţi Proprietarii din Condominiu:
(a)      întreţinerea şi curăţirea spaţiului verde, a Căilor de Acces, a copacilor, arbuştilor, plantelor ornamentale etc.;
(b)      întreţinerea, curăţirea şi buna funcţionare a echipamentelor electrice , instalaţiilor de alimentare cu apa ,   etc.;
(c)      consumul de materiale de curăţenie şi întreţinere;
(d)      cheltuielile aferente consumului de energie electrică, apă,  şi gaz contorizate pentru instalaţiile şi echipamentele ce deservesc Spaţiile Comune Generale;
(e)      supravegherea de către personal specializat a întregului perimetru suprateran interior al Condominiului şi achiziţia şi întreţinerea echipamentelor de supraveghere;
(f)       întreţinerea, repararea şi buna funcţionare a tuturor spaţiilor, instalaţiilor şi echipamentelor din subsolul Condominiului aferente Spaţiilor Comune Subterane;
(g)      întreţinerea, repararea şi înlocuirea tuturor instalaţiilor şi echipamentelor aferente sistemului de canalizare; şi
(h)      toate cheltuielile legate de salarizarea, remunerarea sau plata în orice mod a personalului ce prestează servicii legate de întreţinerea Terenului (pază, grădinar, menajere, mecanici, instalatori etc.).
 
Cheltuieli legate de Spaţiile Comune din Tronson
59.  Următoarele cheltuieli sunt atribuite Spaţiilor Comune ale Tronsonului şi vor fi suportate de toţi Proprietarii din Tronsonul respectiv:
(a)      întreţinerea, repararea, înlocuirea coloanelor de canalizare, alimentare cu apă, apă caldă şi căldură aferente Spaţiilor Comune ale Tronsonului;
(b)      cheltuielile aferente consumului de energie electrică, apă  şi gaz contorizate pentru instalaţiile şi echipamentele ce deservesc Spaţiile Comune ale Tronsonului;
(c)      îndepărtarea gunoiului menajer;
(d)      întreţinerea şi repararea trotoarului sau aleilor de acces  a  Tronsonului; şi
(e)      toate cheltuielile legate de salarizarea, remunerarea sau plata în orice mod a personalului ce prestează servicii legate de întreţinerea Spaţiilor Comune ale Tronsonului  (pază, menajere, mecanici, instalatori etc.).
 
Fondul de rulment
60.  În scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociatia de proprietari r , prin grija  Administratorul va stabili cuantumul şi cota de participare a Proprietarilor la constituirea fondului de rulment dupa ce a aprobat bugetul de venituri si cheltuieli al asociatiei intr-un an de exercitiu financiar .  Fondul de rulment se va dimensiona astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale Condominiului la nivelul unei luni sau 2  calendaristice. ( se va hotari in Adunarea generala )  Pentru început, stabilirea cuantumului se face prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor condominii echivalente ca mărime, urmând ca, ulterior, această determinare să se efectueze prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea, la nivel de Condominiu, a cheltuielilor lunare înregistrate în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei.
61.  Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei-părţi ce revine fiecărui Proprietar, potrivit hotărârii Asociatiei de proprietari . Reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată.
62.  Fondul de rulment deja încasat se restituie numai în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei Imobilului nu se stipulează altfel.
 
RAPORTURILE CU ADMINISTRATORUL
63.  Imobilul va fi administrat de către un Administrator , care poate fi persoana fizica si sau juridica . În acest sens,   asociatia de proprietari prin reprezentantul legal – presedinte va incheia un contract de Administrare  , în schimbul unei remuneraţii, va presta în beneficiul Proprietarilor anumite servicii.
64.  Contractul de Administrare se va transfera pe Asociaţie, urmând să îşi producă efectele între Asociaţie şi Administrator .
65.  Drepturile şi obligaţiile părţilor implicate vor fi detaliate în cadrul Contractului de Administrare.
 
SANCŢIUNI
66.  Nerespectarea prevederilor acestui Regulament va constitui temeiul acţiunii în justiţie a Administratorului, Asociaţiei şi/sau a fiecărui Proprietar în parte (după caz), împotriva celor vinovaţi pentru recuperarea daunelor şi/sau obligarea acestora la conformare.
67.  Nerespectarea prevederilor acestui Regulament va atrage sancţiuni pecuniare (amenzi) al căror cuantum va fi stabilit de Asociaţie. Cuantumul amenzilor va fi decis prin hotărâre a Asociaţiei de Proprietari in cadrul adunarii generale . Amenzile vor fi plătite Asociaţiei şi vor fi vărsate într-un cont de rezervă la dispoziţia acesteia.
68.  În cazul în care un chiriaş sau alt ocupant al nu respectă reglementările menţionate, Administratorul şi/sau Asociaţia îl vor chema în judecată pe chiriaşul/ocupantul şi pe Proprietarul respectivei Proprietăţi Exclusive, în solidar.
 
DISPOZIŢII FINALE
69.              În cazul în care oricare dintre prevederile conţinute în acest Regulament se va dovedi contrară normelor legale, clauza respectivă va fi nulă iar celelalte prevederi vor fi pe deplin aplicabile.

70.  Cate 1 exemplar din prezentul regulament va fi in înmânată fiecarui proprietar si care se va obliga sa-l respecte